Oltanbey Mahallesi, Güneri Kadirbeyoğlu Sok No: 1/1, 29000 Gümüşhane Merkez/Gümüşhane

+90 545 259 29 55

Kiralık İlanlar

+90 532 655 88 92

Satılık İlanlar

 Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi Nedir?

Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi Nedir?

Gayrimenkul danışmanlığı yapmak için emlak yetki belgesine sahip olmanız gerektiğini biliyor muydunuz? Değişen mevzuatla birlikte gayrimenkul alanında faaliyet gösterebilmek için bu belgenin alınması zorunluluğu getirildi. Emlak yetki belgesi ile ilgili tüm detaylar, içeriğimizin devamında sizleri bekliyor.

Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi Nedir?
Emlak yetki belgesi, kişilerin taşınmaz ticareti yapabilmesine resmi olarak olanak sağlayan evraktır. Söz konusu belge, kişilerin emlak ofisi açmaya dair mesleki yeterliliğe sahip olduklarının kanıtı niteliğindedir. Taşınmaz ticareti yapan şahısların, açtıkları bütün ilanlarda ve imzaladıkları tüm sözleşmelerden emlakçı belgesi üzerinde yer alan 7 haneli yetki numarasına yer vermeleri zorunludur.

Sektörde emlakçılık belgesi olarak da isimlendirilen bu evrak, tanımına bakılarak emlak mesleki yeterlilik sertifikası ile karıştırılmamalıdır. Çünkü emlakçılık belgesine sahip kişiler, ofis açarak gayrimenkul ticareti yapabilme hakkına kavuşur. Mesleki yeterlilik belgesi ise kişinin emlak danışmanı ünvanını taşımaya uygun olduğunu kanıtlar.

Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi Nasıl Alınır?

Bir ofis açarak Gayrimenkul danışmanlığı yapmak amacıyla emlak yetki belgesi almak istiyorsanız, şu adımları takip etmeniz gerekir:

● İlk adımda emlak mesleki yeterlilik belgesi almak için Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yetkilendirilen bir kuruluşa başvurmalısınız.
● Başvurunuzu takiben seviye 5 mesleki yeterlilik belge sınavı bilgileri kuruluş tarafından size bildirilir.
● Sınavı başarıyla geçtikten sonra yeterliliğiniz kanıtlayan evrak ile ticaret il müdürlüğüne başvurarak yetki belgenizi alabilirsiniz. Müdürlüğe başvuru yapan kişilerden emlak danışmanı sertifikası başta olmak üzere bir dizi belge istenir.

Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesini Kimler Alabilir?
Emlak danışmanı belgesi almak isteyen belirli şartları karşılaması gerekir. Örneğin:

● Meslek odasına kayıtlı ve vergi mükellefi olmak
● 18 yaşını tamamlamış olmak
● En az ilkokul mezunu olmak
● İflas etmemiş veya ticari itibarını geri kazanmış, konkordato ilan etmemiş olmak
● Kasten işlenen bir suçtan dolayı hüküm giyilmemesi
● Ticaret/sanat faaliyetlerinden hükmen yasaklı olmamak
● Seviye 5 yeterlilik belgesine sahip olmak
● Ön lisans, lisans ve lisansüstü mezunları için yetki belgesi başvurusunun yapıldığı tarihten önceki son 5 yıllık dönemde en az 6 ay gayrimenkul danışmanı sıfatıyla çalışmak. Diğerleri için emlak danışmanı statüsünde görev alma süre şartı en az 12 aydır.

Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi Almak Zorunlu mudur?
Yasalar gereği emlak danışmanlığı yapmak isteyen herkesin yetki belgesi alması zorunludur. Yetki sahibi olabilmek için emlak belgesi alma zorunluluğu, bir işletme bünyesinde pazarlama veya satış elemanı olarak çalışmak isteyen kişiler için de geçerlidir. Bu kişilerin öncelikle en az 100 saatlik emlak danışmanlığı sertifikası almaları ve mesleki yeterlilik sınavını geçmeleri gerekir. Böylece nihai hedefleri olan yetki belgesini almaya hak kazanabilirler.

Emlak yetki belgesi almak için mesleki yeterlilik sınavına katılma şartı herkes için geçerli değildir. Mesela üniversitelerin emlak ve emlak yönetimi bölümlerinden mezunsanız doğrudan yetki belgesi başvurusunda bulunabilirsiniz. Aynı uygulama, yurt dışında aynı eğitimi alıp denklik sağlayan kişileri de kapsar.

Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi Yoksa Ne Olur?
5 Haziran 2021 tarihinde yayımlanan taşınmaz ticareti ile ilgili yönetmeliğe göre 5 Eylül 2021’den itibaren emlak yetki belgesi bulunmayan işletmeler, ruhsatsız kabul edilir. Dolayısıyla bu kapsamda sayılan emlak ofisleri aracılığıyla gerçekleştirilen gayrimenkul alımlarının ve satımlarının yasal dayanakları bulunmaz.

Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi Kaç Yıl Geçerlidir?
Ticaret il müdürlükleri tarafından verilen emlakçı belgeleri, 5 yıllık geçerlilik süresine sahiptir. Söz konusu süre dolmadan 6 ay önce bağlı olduğunuz müdürlüğe başvurarak emlak yetki belgenizin yenilenmesini sağlayabilirsiniz.

Yenileme için ilgili makama başvuru formunu, emlak alanında en az 2 yıl veya son ayda çalıştığınız kanıtlayan belgeyi, yenileme ücretini yatırdığınıza dair dekontu sunmanız yeterlidir.

Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir